Thursday, May 3, 2012

အလုပ္သမားအဖြဲ႔အစည္းဥပေဒ၊ စိန္ေခၚမႈႏွင့္ လုိအပ္ခ်က္


                  “အလုပ္သမားအဖြဲ႔အစည္းဥပေဒ”ကို ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္ ဥပေဒအမွတ္ - ၇ အျဖစ္ (၂၀၁၁ခုႏွစ္၊ ေအာက္တုိဘာလ (၁၁) ရက္ေန႔တြင္ ႏုိင္ငံေတာ္သမၼတကလက္မွတ္ေရးထုိး ထုတ္ျပန္ခဲ့ သည္။ အဆုိပါဥပေဒျပဌာန္းရျခင္း၏ရည္ရြယ္ခ်က္မ်ားမွာ -

   • အလုပ္သမားမ်ား၏အခြင့္အေရးမ်ားကိုကာကြယ္ေစာင့္ေရွာက္ရန္ (To protect the rights of workers)
   • အလုပ္သမားအခ်င္းခ်င္းအၾကား၊ အလုပ္ရွင္ႏွင့္အလုပ္သမားအၾကား ဆက္ဆံေရးေကာင္းမြန္ေစရန္ (To have good relations among the workers or between the employer and the worker)
  • အလုပ္သမားအဖြဲ႔အစည္းမ်ားကို စနစ္တက်ႏွင့္လြတ္လပ္စြာဖြဲ႔စည္းေဆာင္ရြက္ႏုိင္ရန္ (To form and carry out the labor organizations systematically and independently)
စသည့္ရည္ရြယ္ခ်က္မ်ားျဖစ္ၾကသည္။

   ဥပေဒတရပ္၏ေနာက္ဆက္တြဲ လုိအပ္ပါကနည္းဥပေဒမ်ားကိုျပဌာန္းရစၿမဲျဖစ္သည္။ အထက္ပါ အလုပ္သမား ဥပေဒကို လက္ ေတြ႔က်င့္သုံးအေကာင္အထည္ေဖၚေဆာင္ရြက္ရာတြင္လြယ္ကူေစႏုိင္ရန္အတြက္ “အလုပ္သမားအဖြဲ႔အစည္းနည္းဥပေဒမ်ား” အလုပ္သ မား၀န္ႀကီးဌနက အမိန္႔ေၾကာ္ျငာစာအမွတ္ - ၁/၂၀၁၂ အျဖစ္၊ ၂၀၁၂ခုႏွစ္၊ ေဖေဖၚ၀ါရီလ (၂၉)ရက္ေန႔တြင္ ျပဌာန္းေပးလုိက္သည္။ ထုိ႔ၾကာင့္ျမန္မာႏုိင္ငံတြင္ အလုပ္သမားအသင္းအဖြဲ႔မ်ား ဖြဲ႔စည္းခြင့္ရရန္အတြက္ ဥပေဒမ်ား တည္ရွိလာခဲ့ ၿပီျဖစ္သည္။
            ေဖၚျပပါအလုပ္သမားအဖြဲ႔အစည္းဥပေဒမ်ားတြင္ လုိအပ္ခ်က္မ်ား၊ ဥပေဒပိုင္းဆုိင္ရာအားနဲခ်က္မ်ားတည္ရွိေကာင္းတည္ရွိေန ႏုိင္မည္ျဖစ္ပါသည္။ ထုိသည္ကို ကၽြန္ေတာ့အေနျဖင့္အျငင္းမပြားလုိေသးပါ။ ဥပေဒတရပ္ကို ျပဌာန္းၾကရာတြင္ အဘက္ဘက္မွ လုိအပ္ခ်က္မ်ားရွိေကာင္းရွိႏုိင္ပါသည္။ လုံး၀ဥႆုံ ျပည့္စုံေကာင္းမြန္သည့္ဥပေဒတရပ္ကိုရရွိႏုိင္ေကာင္းမွ ရရွိႏုိင္ပါလိမ့္မည္။ ကမၻာေပၚရွိႏုိင္ငံ တုိင္း၊ ႏုိင္ငံတုိင္းတြင္ ျပဌာန္းၾကသည့္အလုပ္သမားဥပေဒမ်ားလည္း အယူအဆအမ်ဳိးမ်ဳိးကြဲျပားျခားနား၊ ပုံသ႑ာန္ အမ်ဳိးမ်ဳိးျဖစ္လ်က္ရွိ ၾကပါသည္။
         အျခားတဖက္တြင္ ႏုိင္ငံတကာစံခ်ိန္စံညႊန္းမ်ား၊ ႏုိင္ငံတကာအလုပ္သမားအခြင့္အေရး စံခ်ိန္စံညႊန္း မ်ား(Norms of International Labor Rights) ႏွင့္ ခ်ိန္ညွိေဆာင္ရြက္၊ ျပဌာန္းၾကရသည္လည္းရွိပါသည္။ အေရးအႀကီးဆုံးေသာအခ်က္မွာ၊ ျမန္မာႏုိင္ငံ အလုပ္သမားအမ်ားစု၏ ဥပေဒပါအခြင့္အေရးမ်ားကို လက္ေတြ႔အသုံးခ် အေကာင္အထည္ေဖၚေဆာင္ႏုိင္သည့္ အရည္အေသြးကို ထည့္သြင္း တြက္ခ်က္ၾကရမည္ျဖစ္ပါသည္။ အသြင္ကူးေျပာင္းစျမန္မာႏိုင္ငံအတြက္ အေရးအႀကီးဆုံးအခ်က္မွာ ဥပေဒကိုမည္သည့္ အတုိင္းအတာအထိ လက္ေတြ႔အသုံးခ် အေကာင္အထည္ေဖၚေဆာင္ႏုိင္ၾကသည္ ဆုိျခင္းပင္ျဖစ္သည္။
     ႏိုင္ငံသားတုိင္း၊ ႏုိင္ငံသားတုိင္းသည္ ဥပေဒႏွင့္အညီေပးအပ္ထားသည့္အခြင့္အေရးမ်ားကို လက္ေတြ႔အသုံးခ်အေကာင္အ ထည္ေဖၚေဆာင္ႏုိင္မႈမရွိပါက မည္သည့္ေကာင္းမြန္သည့္အစိုးရပင္အုပ္ခ်ဳပ္သည္ျဖစ္ေစ၊ အာဏာရွင္ဆန္သည့္ဘက္သို႔ကူးေျပာင္းသြား ေစႏုိင္သည္။ ထုိ႔ေၾကာင့္ “မိမိတို႔ႏွင့္ထုိက္တန္သည့္အစုိးရကို မိမိတုိ႔ရသည္” ဟုေျပာစမွတ္တြင္ခဲ့ျခင္းပင္ျဖစ္သည္။
         လူတဦးတေယာက္အား ဆင္ျခင္တုံတရားႏွင့္အညီေနထုိင္ရန္အတြက္ တင္းၾကပ္ေသာနည္းလမ္းမ်ား စဥ္းစားရျခင္းသည္ ဥပေဒျပဳသူတုိ႔၏ ႀကီးေလးေသာတာ၀န္၀တၱရားျဖစ္သည္။ ဥပေဒတရပ္သည္ ၾကမ္းတမ္းခက္ထန္ေသာျပဳမူလုပ္ေဆာင္ခ်က္မ်ားကို လူ႔အဖြဲ႔ အစည္းအတြင္းမွ နည္းႏိုင္သမွ် နည္းရန္ ဖယ္ထုတ္ႏိုင္မည့္နည္းလမ္းမ်ားကို စဥ္းစားရစၿမဲျဖစ္သည္။ ထုိသည္မွာ တာ၀န္ႏွင့္စပ္လ်ဥ္းေသာကိုယ္ က်င့္တရားဥပေဒ မ်ားေပၚထြန္းေစခဲ့ျခင္း၏ အဓိကေရေသာက္ျမစ္ျဖစ္ခဲ့သည္။
     ဒုတိယကမၻာစစ္ေနာက္ပိုင္း လူ႔အခြင့္အေရးဆုိင္ရာ အယူအဆမ်ားက်ယ္ျပန္႔ထြန္းကားလာခဲ့သည္။ ႏုိင္ငံသားတုိ႔၏အခြင့္အေရးမ်ားကို ဥပေဒအရကာကြယ္ေပးႏုိင္ရန္မွာ လုိအပ္ခ်က္မ်ားျဖစ္ လာခဲ့သည္။ ဆင္ျခင္တုံတရားႏွင့္အညီေနထုိင္ရန္အတြက္ တင္းၾကပ္ေသာနည္းလမ္းမ်ားစဥ္းစားရျခင္းသည္ပင္လွ်င္ စိန္ေခၚမႈတရပ္ဆုိလွ်င္ အျခားတဖက္တြင္ ဥပေဒႏွင့္အညီေပးထားေသာအခြင့္ အေရး မ်ားကို အမ်ားျပည္သူက လက္ေတြ႔က်င့္သုံးရန္လုပ္ေဆာင္ႏုိင္ၾက ေစရန္အတြက္ မည္သည့္ နည္းလမ္းမ်ားကို စဥ္းစား လုပ္ေဆာင္ၾကပါမည္နည္း။
       ထုိေမးခြန္းသည္ ယေန႔ကာလျမန္မာ့အလုပ္သမားမ်ားၾကားတြင္ ႀကီးမားခက္ခဲေသာေမးခြန္းတခုျဖစ္သည္ဟု ယူဆမိသည္။ ႏွစ္ေပါင္း(၅၀)ေက်ာ္ အခြင့္အေရးဟူသည့္စကားရပ္ႏွင့္ကင္းကြာေနၾကသည့္ …..၊ (၈၈)မွစတင္ကာ အသင္းအဖြဲ႔ ဖြဲ႔စည္းျခင္းကို ျပစ္မႈက်ဴး လြန္သည့္ အသြင္သ႑ာန္အျဖစ္ ရႈျမင္ခဲ့ ၾကသည့္ ျမန္မာ့အလုပ္သမားအမ်ားစုအတြက္ ယေန႔ကာလတြင္ေပၚထြက္ခဲ့ေသာ အလုပ္သမား အဖြဲ႔ အစည္းဥပေဒကို အေကာင္အထည္ေဖၚႏုိင္ရန္မွာ ႀကီးမားေသာစိန္ေခၚမႈတရပ္ျဖစ္လ်က္ရွိသည္။ အလုပ္ သမားတုိ႔၏ နစ္နာမႈအရပ္ရပ္ကို ႏွစ္ႏွစ္ကာကာ သက္၀င္ယုံၾကည္ကုစားေပးခ်င္ၾကေသာ အလုပ္သမား အေရးလႈပ္ရွားသူတုိ႔အတြက္လည္း သိမ္ေမြ႔ခက္ခဲေသာ စိန္ေခၚမႈ တရပ္  ျဖစ္လ်က္ရွိသည္။  ေအာက္ပါအခ်က္မ်ားသည္ လုိအပ္ခ်က္မ်ားျဖစ္သည္ဟု ရႈျမင္မိပါသည္။

§ (က) အလုပ္သမားအဖြဲ႔အစည္းဥပေဒျပဌာန္းလိုက္သည္ကို အလုပ္သမားအမ်ားစုမသိရွိျခင္း 
 အလုပ္သမားအမ်ားစုမသိရွိၾကျခင္းမွာအမွန္ပင္ျဖစ္သည္။ ျမန္မာ့ျပည္သူအမ်ားစုသည္ ျပဌာန္းသည့္ ဥပေဒမ်ားကို ကိုယ္ႏွင့္မဆုိင္သလိုေနခဲ့ၾကသည့္ ဓေလ့စရုိက္ေၾကာင့္လည္း ျဖစ္ေကာင္းျဖစ္ႏုိင္ပါသည္။ အလုပ္သမားအဖြဲ႔အစည္းဥပေဒ ျပဌာန္းလိုက္သည္ကို မသိရွိျခင္း၏ေနာက္ဆက္တြဲမွာ အလုပ္သမားအသင္းအဖြဲ႔ ဖြဲ႔စည္းရမည္ကို ယေန႔ထက္တုိင္ေအာင္ေၾကာက္ရြံ႕စိတ္ျဖစ္ေပၚေနျခင္းပင္ျဖစ္ သည္။
§ (ခ) အလုပ္သမားအဖြဲ႔အစည္းဥပေဒႏွင့္အညီမည္ကဲ့သို႔ဖြဲ႔စည္းရမည္ကိုမသိရွိျခင္း
တခ်ဳိ႕အလုပ္သမားမ်ားအေနျဖင့္ အလုပ္သမားဥပေဒကို ေလ့လာမိၾကေသာအလုပ္သမားမ်ားအေနျဖင့္ အလုပ္သမားအဖြဲ႔ အစည္းဖြဲ႔စည္းရန္ စိတ္ဆႏၵရွိ ၾကသည္မွန္ေသာ္လည္း၊ ဥပေဒႏွင့္အညီ မည္သည့္နည္းလမ္းမ်ားျဖင့္ ဖြဲ႔စည္းရမည္ကိုမသိရွိၾကျခင္းပင္ျဖစ္သည္။ အလုပ္သမားမ်ားအေနျဖင့္ အလုပ္သမား၀န္ႀကီးဌာနလက္ေအာက္ခံ ၿမိဳ႕နယ္အလုပ္သမားဦးစီးအရာရွိရုံးမ်ားသုိ႔ အ၀င္ အထြက္ အသြားအလာနည္းပါးခဲ့ျခင္းေၾကာင့္ အစုိးရရုံးဌာနမ်ားႏွင့္ အလုပ္လုပ္ေဆာင္ရန္အတြက္ စိုးရိမ္စိတ္မ်ား   ျဖစ္လ်က္ရွိၾကသည္။

  အထက္ေဖၚျပပါတုိ႔အရ အလုပ္သမားအသင္းအဖြဲ႔ဖြဲ႔စည္းျခင္းႏွင့္စပ္လ်ဥ္း၍လည္းေကာင္း၊ အလုပ္သမားအသင္းအဖြဲ႔ဥပေဒႏွင့္ စပ္လ်ဥ္း၍လည္းေကာင္း ျမန္မာႏုိင္ငံရွိ စက္ရုံအလုပ္ရုံမ်ား၊ အလုပ္သမားမ်ားအၾကားတြင္ က်ယ္က်ယ္ျပန္႔ျပန္႔အသိပညာေပးလုပ္ငန္းမ်ား လုပ္ေဆာင္ၾကရ မည္ျဖစ္သည္။ ပညာေပးလုပ္ငန္းဟူသည္ သေဘာတရားကို ရွင္းလင္းေဆြးေႏြးျခင္းသာျဖစ္သည္။ သေဘာတရား ႏွင့္ထပ္တူလက္ေတြ႔လုပ္ေဆာင္ႏုိင္ၾကရန္အတြက္လည္း လုပ္ထုံးလုပ္ငန္းအဆင့္ဆင့္ကို ကူညီလမ္းျပေပးရန္လုိအပ္ေပသည္။ အထက္ေဖာ္ျပပါတုိ႔ထက္ ဆုိးရြားလြန္းသည့္အခ်က္ကိုေအာက္တြင္ေဖၚျပပါမည္။

§ (ဂ) အလုပ္သမားအခြင့္အေရးလႈပ္ရွားသူတုိ႔လိုအပ္ခ်က္
   အလုပ္သမားအခြင့္အေရးလႈပ္ရွားသူတုိ႔ကိုယ္တုိင္ အလုပ္သမားအဖြဲ႔အစည္းဥပေဒႏွင့္စပ္လ်ဥ္း၍ ေသခ်ာဂဏပိုင္ႏုိင္စြာေလ့ လာမထားၾကျခင္းပင္ျဖစ္သည္။ အလုပ္သမားအဖြဲ႔အစည္းဖြဲ႔စည္းရန္အတြက္ လုပ္ထုံးလုပ္နည္းအဆင့္ဆင့္ကို မသိရွိနားမလည္ၾကျခင္းပင္ျဖစ္သည္။ အလုပ္သမား အခြင့္အေရးမ်ားကို အလြတ္က်က္မွတ္ အလုပ္သမားမ်ားေရွ႕တြင္ ေရရြတ္ေျပာဆုိေနႏုိင္ေလာက္ရုံကလြဲ၍ မည္ကဲ့သို႔ အလုပ္သမားအဖြဲ႔အစည္း ဖြဲ႔စည္းရမည္။ မည္သည့္လုပ္ထုံးလုပ္နည္းမ်ားကို ျဖတ္သန္းရမည္ စသည္အားျဖင့္ နည္းေပးလမ္းျပေလာက္ကိုပင္မလုပ္ေဆာင္ႏုိင္ျခင္း၏ ေနာက္ပုိင္း လိုက္ပါ ကူညီဆာင္ရြက္ေပးမည္ဆုိသည္မွာ မည္သို႔မွျဖစ္ႏုိင္ေခ် မရွိေတာ့ေပ။ ေနာက္ဆက္တြဲ၌ အလုပ္သမား အခြင့္အေရးလႈပ္ရွားသူမ်ားကို အလုပ္သမားမ်ားကိုယ္တုိင္က စိတ္ပ်က္လက္ပ်က္ျဖစ္သြားၾကျခင္းပင္ျဖစ္သည္။ ထုိအခ်က္ကုိ အလုပ္သမားအခြင့္အေရးလႈပ္ရွားသူမ်ားကိုယ္တုိင္ ေကာင္းစြာသတိခ်ပ္သင့္ပါသည္။

§ (ဃ) အလုပ္ရွင္မ်ား
   အလုပ္ရွင္မ်ားအေနျဖင့္လည္း အလုပ္သမားအသင္းအဖြဲ႔မ်ားဖြဲ႔စည္းေသာအလုပ္သမားမ်ားကို ဥပေဒႏွင့္အညီ ဖြဲ႔စည္းျခင္းျဖစ္၍ အျပဳသေဘာေဆာင္သည့္ ျပဳမူဆက္ဆံမႈမ်ဳိး၊ အားေပးကူညီမႈမ်ဳိး ျပဳလုပ္သင့္ေပသည္။ အလုပ္ရွင္ႏွင့္အလုပ္သမားဟူသည္ ေန႔စဥ္ႏွင့္အမွ် ထိေတြ႔ဆက္ဆံေနၾကရသူမ်ားျဖစ္ပါသည္။ ဟာင္းႏြမ္းေဆြးေျမ့ အသိတရားခ်ဳိ႕တဲ့ခဲ့သည့္ လြန္ေလၿပီးေသာ ရာစုႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာက အလုပ္ရွင္ႏွင့္အလုပ္သမားအၾကား ရန္သူသဖြယ္႐ႈျမင္ခဲ့ျခင္း၊ ဆင္းရဲမြဲေတမႈႏွင့္ ဖိႏွိပ္ခံလူတန္းစားအျဖစ္ အၿမဲတေစထားရွိရမည္ဆုိသည့္ အစဥ္အလာအယူအဆ အျမင္မ်ား ကို ျပဳျပင္ထိန္းေၾကာင္း၍ ေမတၱာတရားျဖင့္ ယဥ္ေက်းမႈ အယူအဆတရပ္ကို တည္ေဆာက္ၾကရမည့္ အခ်ိန္အခါျဖစ္ပါသည္။

   အလုပ္သမားအဖြဲ႔အစည္းမ်ားဖြဲ႔စည္းရန္ ဥပေဒေၾကာင္းအရ အကူအညီေတာင္းခံလာသည့္အခါ ကၽြန္ေတာ္ႏွင့္အတူ လုပ္ေဖာ္ကိုင္ဖက္မ်ားအေနျဖင့္ ပြင့္လင္းရုိးသားစြာ အကူအညီေပးခဲ့မိၾကသည္။ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔၏ အကူအညီေပးမႈေၾကာင့္ မွတ္ပုံတင္ရရွိသည့္ အလုပ္သမားအသင္းအဖြဲ႔ လည္း ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္အထင္အရွားရွိလာၿပီျဖစ္သည္။ ေနာက္ထပ္ ေနာက္ထပ္လည္း မွတ္ပုံတင္ရရွိသည့္ အသင္းအဖြဲ႔မ်ား ေပၚေပါက္လာလိမ့္အုံးမည္ျဖစ္သည္။ အလုပ္သမားအသင္းအဖြဲ႔မ်ား၊ အလုပ္သမားမ်ားႏွင့္ လုိက္လံေတြ႔ဆုံရာတြင္ ေအာက္ပါလိုအပ္ခ်က္မ်ားကို သိရွိလာရသည္။
  
    (က) ေခတ္ကာလကုန္ေစ်းႏႈန္းအေပၚမူတည္၍ အေျခခံလုပ္ခလစာမ်ားကို ဥပေဒ(သို႔မဟုတ္)အမိန္႔ (သို႔မဟုတ္) ညႊန္ၾကားခ်က္တစုံတရာ သတ္မွတ္ေပးရန္လုိအပ္ျခင္း။ အျခားတဖက္တြင္ ႏိုင္ငံတကာ အေျခခံလုပ္ခလစာ စံသတ္မွတ္ခ်က္ႏွင့္ ခ်ိန္ညွိရန္လုိအပ္ ျခင္း။
         (ခ) လုပ္ငန္းခြင္စည္းကမ္းမ်ားကို လိုအပ္သည္ထက္ပိုမုိတင္းၾကပ္ထားျခင္း။
   (ဂ) အလုပ္ခ်ိန္ အတိအက်သတ္မွတ္ခ်က္ မရွိျခင္း။ တေန႔(၈)နာရီအလုပ္ဆင္းခ်ိန္ သတ္မွတ္ ထား ေသာ္လည္း အလုပ္သမားအမ်ားစုမွာ တေန႔(၈)နာရီထက္ပိုမုိစြာ အလုပ္ဆင္းေနရျခင္း။
        (ဃ) အခ်ိန္ပိုလုပ္ခလစာကိုအျပည့္အ၀မေပးျခင္း။
   (င) အစုိးရရုံးပိတ္ရက္မ်ားကို အလုပ္ပိတ္ရက္အျဖစ္ သတ္မွတ္ထားေသာ္လည္း၊ အမွန္ကတယ္ အလုပ္ပိတ္မေပးျခင္း။ တခ်ဳိ႕ အလုပ္သမားမ်ားသည္ ႏုိင္ငံတကာအလုပ္သမားေန႔ ေမလ (၁) ရက္ေန႔တြင္ပင္အလုပ္ဆင္းၾကရသည္။
   (စ) အစိုးရရုံးပိတ္ရက္မ်ားကို အလုပ္ပိတ္ရက္အျဖစ္ သတ္မွတ္ထားပါက အလုပ္ပိတ္ရက္တြင္ လုပ္ငန္းလုိအပ္ခ်က္အရ အလုပ္ဆင္းရသူတုိ႔ကို အခ်ိန္ပိုလုပ္ခလစာအျဖစ္ သတ္မွတ္ေပးရန္ လိုအပ္ျခင္း။

     အထက္ေဖၚျပပါတုိ႔သည္ အေျခခံလိုအပ္ခ်က္မ်ား ျဖစ္လ်က္ရွိသည္။ ထုိ႔ထက္ပိုမုိသည္တုိ႔ ရွိေသာ္လည္း   ေဖၚျပပါအေျခခံအခ်က္မ်ားကိုပင္ အလုပ္သမား၀န္ႀကီးဌာနအေနျဖင့္ တင္းတင္းၾကပ္ၾကပ္ အေကာင္ အထည္  ေဖၚေပးႏုိင္ရန္မွာ မ်က္ေမွာက္ကာလ အလုပ္သမားမ်ားအတြက္ အေရးတႀကီးလုိအပ္ခ်က္မ်ား ပင္ျဖစ္သည္။

  စိတ္၀င္စားစရာေကာင္းသည္မွာ ဆိပ္ကမ္း ကုန္တင္ကုန္ခ်အလုပ္သမားမ်ားပင္ ျဖစ္သည္။ ဆိပ္ကမ္း ကုန္တင္ကုန္ခ်အလုပ္သမားမ်ားသည္ လုပ္ငန္းသေဘာသဘာ၀ထူးျခားသည့္အတြက္ ဆိပ္ကမ္း အာဏာပိုင္၏ အုပ္ခ်ဳပ္မႈေအာက္တြင္ ရွိေသာအလုပ္သမားမ်ားျဖစ္သည္။ ကုန္တင္ကုန္ခ်အေလးခ်ိန္ကို ၃၃ ပိႆာသတ္မွတ္ထားသည္။ ၃၃ ပိႆာထက္ပိုမုိေသာကုန္ခ်ိန္ကိုထမ္းရမည္ဆုိပါက ကုန္သည္ထံမွ လုပ္အားခႀကိဳက္ေစ်းေတာင္းခြင့္ရွိသည္။ ထုိသည္မွာ ဥပေဒသတ္မွတ္ခ်က္ ျဖစ္သည္။ သို႔ရာတြင္ လက္ေတြ႔ဘ၀ ဆိပ္ကမ္းကုန္တင္ကုန္ခ် အလုပ္သမားတုိ႔အေနျဖင့္ ၃၃ ပိႆာထက္ပိုမိုေသာ ကုန္ခ်ိန္ကို ေန႔စဥ္ရက္ဆက္ အတင္အခ်ျပဳလုပ္ေနၾကရသည္။ ထုိသို႔ထမ္းရသည့္ အတြက္ ကုန္းေဘာင္ေပၚမွ ေျခေခ်ာ္ျပဳတ္က် အသက္ေပးလုိက္ရသည့္ အလုပ္သမားမ်ားလည္းရွိခဲ့သည္။ ၃၃ ပိႆာထက္ေက်ာ္လြန္သည့္ ကုန္ခ်ိန္ကိုထမ္းၾကရေသာ္လည္း ဆိပ္ကမ္းကုန္တင္ကုန္ခ်အလုပ္သမားမ်ား ႀကိဳက္ေစ်းေတာင္းယူခြင့္ကို ျငင္းပယ္ခံေနရဆဲျဖစ္သည္။ ထုိသို႔ျဖစ္ေနပါေသာ္လည္း ဆိပ္ကမ္းအာဏာပိုင္ မ်ားက ဆိပ္ကမ္းကုန္တင္ကုန္ခ်အလုပ္သမားမ်ား၏ အခြင့္အေရးကိုအကာအကြယ္ေပးႏုိင္မႈမွာ ယေန႔အခ်ိန္အထိတုိင္ေအာင္ အားနည္းေနဆဲပင္ျဖစ္ပါေၾကာင္း -

ေစာေက်ာ္ေက်ာ္မင္း
(၂.၅.၂၀၁၂)

No comments:

Post a Comment