သုည sssss4038@gmail.com မွ ေမွာ္ဆရာ ဂ႐ုပ္သို႔ ေပးပို႔ ေသာ ေမး မွ ကူးယူေဖာ္ျပပါသည္။
စာဖတ္သူဟာ လုပ္ငန္းရွင္ တစ္ေယာက္လား၊ ဒါမွမဟုတ္ စားသံုးသူ တစ္ေယာက္လား
ယခု ကၽြန္ေတာ္ေျပာမယ့္စကားကို စဥ္းစားၾကည့္ၾကရေအာင္ဗ်ာ ..........
ကၽြန္ေတာ့္ သူငယ္ခ်င္းတစ္ေယာက္ဟာ စားေသာက္ဆိုင္ေတြ ေလွ်ာက္ဖြင့္ၿပီး သူေဌးျဖစ္ေနတယ္။ရန္ကုန္၊ မႏ ၱေလး၊ ပုဂံေညာင္ဦး၊ ေခ်ာင္းသာနဲ႕ ေနျပည္ေတာ္မွာ သူ႕ဆိုင္ေတြရွိတယ္။ သူ႕ဆိုင္ေတြကို ကၽြန္ေတာ္ မေရာက္ဘူးပါဘူး။ သူ႔ဆိုင္ေတြအေၾကာင္းလည္း မေျပာဖူးပါဘူး။ ဒီလိုနဲ႕ ... သူ ...ကၽြန္ေတာ္တို႕ ရပ္ကြက္က ေဂါက္ကြင္းတစ္ခုမွာ စားေသာက္ဆိုင္ဖြင့္ခြင့္ ရခဲ့တယ္။အဲဒီ စားေသာက္ဆိုင္ကလည္း ေအာင္ျမင္တာပါပဲ ... ျမတ္တယ္ ... အျမတ္ေကာင္းတယ္ေပါ့ဗ်ာ။မဟုတ္ရင္ ကၽြန္ေတာ္က မသိပါဘူး ... ဒီေကာင္ အဲဒီဆိုင္ကိုသြားတိုင္း ကၽြန္ေတာ့္ကို ၀င္၀င္ေခၚတယ္ဗ်။
သူက အဲဒီဆိုင္ကို တစ္ပတ္တစ္ခါပဲ လာတယ္။တျခားဆိုင္ေတြကိုလည္း တျခားရက္ေတြမွာ သြားတယ္နဲ႕ တူပါတယ္။ကၽြန္ေတာ္က စီးပြားေရးသမားမဟုတ္ေတာ့ ဒါေတြကို နားလည္းမလည္ပါဘူး။
“မင္းဆိုင္ေတြကက စိတ္ခ်ရသလားကြ” ဆိုေတာ့ သူက ရိုးရိုးပဲေျဖတယ္။
“စိတ္ခ်ရပါတယ္” တဲ့ … “စိတ္ခ်ရေအာင္ ဖန္တီးထားရတာေပါ့” တဲ့ …
“နံပါတ္(၁) ကိုယ့္အလုပ္သမားေတြကို ……………………………………………………..
………………………………………………………"
သူကေတာ့ နံပါတ္ေတြတပ္ၿပီး ေျပာတာပါပဲဗ်ာ။
ကၽြန္ေတာ္နားလည္လိုက္တာကေတာ့ အလုပ္ရွင္ေရာ အလုပ္သမားေရာ
တစ္ေယာက္ကိုတစ္ေယာက္ အျပန္အလွန္ ယံုၾကည္မႈ႕ ရွိၾကတာပဲဗ်ာ …
ဒါကို ကၽြန္ေတာ္ ေကာင္းေကာင္းခံစားမိလိုက္တယ္
ဒီေနရာမွာ အေကာင္းဆံုး စကားလံုးဟာ “စိတ္ခ်ရတယ္” ဆိုတဲ့ စကားလံုးပဲ
အလုပ္ရွင္က သူ႕အလုပ္သမားကို စိတ္ခ်ရတယ္
ပစၥည္းခိုးမွာ … လူလည္လုပ္မွာ … ယုတ္စြအဆံုး … လခေကာင္းရင္ေကာင္းသလို ပါသြားမွာ
ဒါမ်ိဳးေတြ မရွိပဲ "ေကာင္းေကာင္းမြန္မြန္၊ ေက်ေက်နပ္နပ္ လုပ္ေနမွာ" …
လို႕ … စိတ္ခ်ရတာ
အလုပ္သမားဘက္ကလည္း … သူ႕အလုပ္ရွင္ကို စိတ္ခ်တယ္
လခမေပးပဲေနမွာ … လခနည္းတဲ့လူကို အစားထိုးမွာ … အလုပ္ပိုခိုင္းမွာ
ဒါမ်ိဳးေတြ မရွိပဲ ကိုယ့္အလုပ္သမားကိုယ္ တန္ဖိုးထား ျမတ္ႏိုးလို႕ …
"ေက်ေက်နပ္နပ္ ခန္႕အပ္ထားမွာ … ယံုယံုၾကည္ၾကည္ ခိုင္းေနမွာ" ... လို႕ … စိတ္ခ်ရတယ္
………………………………………………………………..
ဟုတ္ပါတယ္ဗ်ာ … တကယ္ေတာ့ စိတ္ခ်ရတယ္ဆိုတာ လိုအပ္တဲ့ ကိစၥတစ္ရပ္ပါ။
မက်မ္းမာလို႕ ေဆးကုသရမယ့္ လူနာတစ္ေယာက္ဟာကိုယ္ျပသမယ့္ ဆရာ၀န္ကို၊ ေဆးခန္းက္ို၊ အထူးကုေဆးခန္းကိုို စိတ္ခ်ရမွ ျဖစ္မွာပါ။(လူနာကလည္း ဆရာ၀န္ ညႊန္ၾကားတဲ့အတိုင္း ေဆးေသာက္၊ေနထိုင္ လုပ္ဖို႕ ... စိတ္ခ်ရဖို႕ လိုတာပါပဲ...)
ပညာသင္ယူဖို႕အတြက္ ေက်ာင္းအပ္ႏွံမယ့္ ေက်ာင္းသားတစ္ဦးအတြက္ ကိုယ္အပ္ႏွံမယ့္ ဆရာကို၊ က်ဴရွင္ကို၊ ေက်ာင္းကို စိတ္ခ်ရမွ ျဖစ္မွာပါ။(ေက်ာင္းသားကလည္း ကိုယ့္တာ၀န္ကိုယ္ေက်ဖို႕ ... စိတ္ခ်ရဖို႕ လိုတာပါပဲ ..)
ကုန္စည္တစ္ခုခု ၀ယ္လိုတဲ့ ေစ်း၀ယ္သူဟာ ကိုယ္၀ယ္မယ့္ ကုန္စည္ကို ေရာင္းခ်တဲ့ ေစ်းသည္ကို၊ ေစ်းဆိုင္ကို၊ စူပါမားကတ္ကို၊ ေရွာ့ပင္းေမာကို စိတ္ခ်ရေတာ့ ေကာင္းတာေပါ့။ သတင္း ၀လင္းေတြ၊ တျခားအေၾကာင္းအရာ ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ သိခ်င္ဖတ္ခ်င္လို႕ဂ်ာနယ္တစ္ေစာင္ ၀ယ္မလို႕ဆို စိတ္ခ်ရတဲ့ နာမည္နဲ႕ လိုက္မွာပဲ မဟုတ္လား။
အိမ္မွာ ေဖ်ာ္ေျဖမႈ႕က႑အတြက္ Entertainment လိုင္းတစ္ခုခု တပ္ဆင္မလို႕ဆို အဖိုးအခေရာ၊ တင္ဆက္မႈ႕အရေရာ စိတ္ခ်ရတာ ေရြးၾကမွာပါပဲ။ဒါေၾကာင့္ ကၽြန္ေတာ့္အျမင္အရေတာ့ စိတ္ခ်ရဖို႕ဟာ လိုအပ္မႈ႕တစ္ခုပဲလို႕ …။
ဒီေနရာမွာ အျပန္အလွန္ စိတ္ခ်ရတာကို ဆိုလိုတာပါ။စိတ္ခ်ရတာကို စကားလံုးေတြ ခြဲၾကည့္ရင္ေတာ့
သူတို႕နဲ႕ ပတ္သက္ရတာ စိတ္ခ်မ္းသာရတယ္၊ ျပႆနာ မရွိဘူး၊ေနာက္ေၾကာင္းရွင္းတယ္၊ မ်က္လံုးေဒါက္ေထာက္ ၾကည့္မေနဘူး၊ဆရာႀကီး လာလုပ္မေနဘူး၊ …စသျဖင့္ေတြ ျဖစ္မွာပါပဲ ….။
လုပ္ငန္းတစ္ခု အေနနဲ႕ အလုပ္ရွင္နဲ႕ အလုပ္သမား အျပန္အလွန္ စိတ္ခ်ရမွအဲဒီလုပ္ငန္းဟာ သိကၡာရွိတဲ့ လုပ္ငန္းျဖစ္မယ္ထင္ပါတယ္ ...
တစ္ေယာက္ကိုတစ္ေယာက္ စိတ္မခ်ေနရရင္ ႏွစ္ဦးႏွစ္ဘက္ သိကၡာက်တာ မဟုတ္လား ...။
စာဖတ္သူဟာ လုပ္ငန္းရွင္ တစ္ေယာက္လား၊ ဒါမွမဟုတ္ စားသံုးသူ တစ္ေယာက္လား
ယခု ကၽြန္ေတာ္ေျပာမယ့္စကားကို စဥ္းစားၾကည့္ၾကရေအာင္ဗ်ာ ..........
ကၽြန္ေတာ့္ သူငယ္ခ်င္းတစ္ေယာက္ဟာ စားေသာက္ဆိုင္ေတြ ေလွ်ာက္ဖြင့္ၿပီး သူေဌးျဖစ္ေနတယ္။ရန္ကုန္၊ မႏ ၱေလး၊ ပုဂံေညာင္ဦး၊ ေခ်ာင္းသာနဲ႕ ေနျပည္ေတာ္မွာ သူ႕ဆိုင္ေတြရွိတယ္။ သူ႕ဆိုင္ေတြကို ကၽြန္ေတာ္ မေရာက္ဘူးပါဘူး။ သူ႔ဆိုင္ေတြအေၾကာင္းလည္း မေျပာဖူးပါဘူး။ ဒီလိုနဲ႕ ... သူ ...ကၽြန္ေတာ္တို႕ ရပ္ကြက္က ေဂါက္ကြင္းတစ္ခုမွာ စားေသာက္ဆိုင္ဖြင့္ခြင့္ ရခဲ့တယ္။အဲဒီ စားေသာက္ဆိုင္ကလည္း ေအာင္ျမင္တာပါပဲ ... ျမတ္တယ္ ... အျမတ္ေကာင္းတယ္ေပါ့ဗ်ာ။မဟုတ္ရင္ ကၽြန္ေတာ္က မသိပါဘူး ... ဒီေကာင္ အဲဒီဆိုင္ကိုသြားတိုင္း ကၽြန္ေတာ့္ကို ၀င္၀င္ေခၚတယ္ဗ်။
သူက အဲဒီဆိုင္ကို တစ္ပတ္တစ္ခါပဲ လာတယ္။တျခားဆိုင္ေတြကိုလည္း တျခားရက္ေတြမွာ သြားတယ္နဲ႕ တူပါတယ္။ကၽြန္ေတာ္က စီးပြားေရးသမားမဟုတ္ေတာ့ ဒါေတြကို နားလည္းမလည္ပါဘူး။
“မင္းဆိုင္ေတြကက စိတ္ခ်ရသလားကြ” ဆိုေတာ့ သူက ရိုးရိုးပဲေျဖတယ္။
“စိတ္ခ်ရပါတယ္” တဲ့ … “စိတ္ခ်ရေအာင္ ဖန္တီးထားရတာေပါ့” တဲ့ …
“နံပါတ္(၁) ကိုယ့္အလုပ္သမားေတြကို ……………………………………………………..
………………………………………………………"
သူကေတာ့ နံပါတ္ေတြတပ္ၿပီး ေျပာတာပါပဲဗ်ာ။
ကၽြန္ေတာ္နားလည္လိုက္တာကေတာ့ အလုပ္ရွင္ေရာ အလုပ္သမားေရာ
တစ္ေယာက္ကိုတစ္ေယာက္ အျပန္အလွန္ ယံုၾကည္မႈ႕ ရွိၾကတာပဲဗ်ာ …
ဒါကို ကၽြန္ေတာ္ ေကာင္းေကာင္းခံစားမိလိုက္တယ္
ဒီေနရာမွာ အေကာင္းဆံုး စကားလံုးဟာ “စိတ္ခ်ရတယ္” ဆိုတဲ့ စကားလံုးပဲ
အလုပ္ရွင္က သူ႕အလုပ္သမားကို စိတ္ခ်ရတယ္
ပစၥည္းခိုးမွာ … လူလည္လုပ္မွာ … ယုတ္စြအဆံုး … လခေကာင္းရင္ေကာင္းသလို ပါသြားမွာ
ဒါမ်ိဳးေတြ မရွိပဲ "ေကာင္းေကာင္းမြန္မြန္၊ ေက်ေက်နပ္နပ္ လုပ္ေနမွာ" …
လို႕ … စိတ္ခ်ရတာ
အလုပ္သမားဘက္ကလည္း … သူ႕အလုပ္ရွင္ကို စိတ္ခ်တယ္
လခမေပးပဲေနမွာ … လခနည္းတဲ့လူကို အစားထိုးမွာ … အလုပ္ပိုခိုင္းမွာ
ဒါမ်ိဳးေတြ မရွိပဲ ကိုယ့္အလုပ္သမားကိုယ္ တန္ဖိုးထား ျမတ္ႏိုးလို႕ …
"ေက်ေက်နပ္နပ္ ခန္႕အပ္ထားမွာ … ယံုယံုၾကည္ၾကည္ ခိုင္းေနမွာ" ... လို႕ … စိတ္ခ်ရတယ္
………………………………………………………………..
ဟုတ္ပါတယ္ဗ်ာ … တကယ္ေတာ့ စိတ္ခ်ရတယ္ဆိုတာ လိုအပ္တဲ့ ကိစၥတစ္ရပ္ပါ။
မက်မ္းမာလို႕ ေဆးကုသရမယ့္ လူနာတစ္ေယာက္ဟာကိုယ္ျပသမယ့္ ဆရာ၀န္ကို၊ ေဆးခန္းက္ို၊ အထူးကုေဆးခန္းကိုို စိတ္ခ်ရမွ ျဖစ္မွာပါ။(လူနာကလည္း ဆရာ၀န္ ညႊန္ၾကားတဲ့အတိုင္း ေဆးေသာက္၊ေနထိုင္ လုပ္ဖို႕ ... စိတ္ခ်ရဖို႕ လိုတာပါပဲ...)
ပညာသင္ယူဖို႕အတြက္ ေက်ာင္းအပ္ႏွံမယ့္ ေက်ာင္းသားတစ္ဦးအတြက္ ကိုယ္အပ္ႏွံမယ့္ ဆရာကို၊ က်ဴရွင္ကို၊ ေက်ာင္းကို စိတ္ခ်ရမွ ျဖစ္မွာပါ။(ေက်ာင္းသားကလည္း ကိုယ့္တာ၀န္ကိုယ္ေက်ဖို႕ ... စိတ္ခ်ရဖို႕ လိုတာပါပဲ ..)
ကုန္စည္တစ္ခုခု ၀ယ္လိုတဲ့ ေစ်း၀ယ္သူဟာ ကိုယ္၀ယ္မယ့္ ကုန္စည္ကို ေရာင္းခ်တဲ့ ေစ်းသည္ကို၊ ေစ်းဆိုင္ကို၊ စူပါမားကတ္ကို၊ ေရွာ့ပင္းေမာကို စိတ္ခ်ရေတာ့ ေကာင္းတာေပါ့။ သတင္း ၀လင္းေတြ၊ တျခားအေၾကာင္းအရာ ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ သိခ်င္ဖတ္ခ်င္လို႕ဂ်ာနယ္တစ္ေစာင္ ၀ယ္မလို႕ဆို စိတ္ခ်ရတဲ့ နာမည္နဲ႕ လိုက္မွာပဲ မဟုတ္လား။
အိမ္မွာ ေဖ်ာ္ေျဖမႈ႕က႑အတြက္ Entertainment လိုင္းတစ္ခုခု တပ္ဆင္မလို႕ဆို အဖိုးအခေရာ၊ တင္ဆက္မႈ႕အရေရာ စိတ္ခ်ရတာ ေရြးၾကမွာပါပဲ။ဒါေၾကာင့္ ကၽြန္ေတာ့္အျမင္အရေတာ့ စိတ္ခ်ရဖို႕ဟာ လိုအပ္မႈ႕တစ္ခုပဲလို႕ …။
ဒီေနရာမွာ အျပန္အလွန္ စိတ္ခ်ရတာကို ဆိုလိုတာပါ။စိတ္ခ်ရတာကို စကားလံုးေတြ ခြဲၾကည့္ရင္ေတာ့
သူတို႕နဲ႕ ပတ္သက္ရတာ စိတ္ခ်မ္းသာရတယ္၊ ျပႆနာ မရွိဘူး၊ေနာက္ေၾကာင္းရွင္းတယ္၊ မ်က္လံုးေဒါက္ေထာက္ ၾကည့္မေနဘူး၊ဆရာႀကီး လာလုပ္မေနဘူး၊ …စသျဖင့္ေတြ ျဖစ္မွာပါပဲ ….။
လုပ္ငန္းတစ္ခု အေနနဲ႕ အလုပ္ရွင္နဲ႕ အလုပ္သမား အျပန္အလွန္ စိတ္ခ်ရမွအဲဒီလုပ္ငန္းဟာ သိကၡာရွိတဲ့ လုပ္ငန္းျဖစ္မယ္ထင္ပါတယ္ ...
တစ္ေယာက္ကိုတစ္ေယာက္ စိတ္မခ်ေနရရင္ ႏွစ္ဦးႏွစ္ဘက္ သိကၡာက်တာ မဟုတ္လား ...။
No comments:
Post a Comment