Sunday, May 6, 2012

အငိုလြယ္ အ႐ိႈက္ခက္ေသာ ကိုယ္ပိုင္ေက်ာင္းဥပေဒ


     ၂ဝ၁ဝ နွစ္ဆန္းပိုင္းအခိ်န္ေလာက္ျဖစ္မယ္ထင္တယ္ ပညာေရးေလာကမွာ သတင္းတစ္ခုစတင္ထြက္လာပါတယ္။ အဲဒါကေတာ့ ျပင္ပမွာသင္ျကားေနတဲ့ က်ဴရွင္ေတြ ကိုယ္ပိုင္ေက်ာင္း
 ေထာင္ခြင့္ေပးေတာ့မယ္တဲ့ဆိုတဲ့အေျကာင္းပါ။

     ဒီကိစၥနွင့္ပတ္သက္လို့ ကိုယ္ပိုင္ေက်ာင္းထူေထာင္မယ့္သူေတြက စိတ္ဝင္တစားနဲ့ ပညာေရးဝန္ႀကီးဌာန တာဝန္ရိွသူအသီးသီးကို ဆက္သြယ္ေမးျမန္းခဲ့ေပမယ့္ တစ္စံုတစ္ရာ အေျဖမေပးနိုင္ခဲ့ပါဘူး။

   ဒီလိုနဲ့ ေက်ာင္းဖြင့္ခါနီးအခိ်န္ေရာက္ေတာ့ ကိုယ္ပိုင္ေက်ာင္း ဖြင့္ခြင့္လိုင္စင္ကို ပညာေရးဝန္ျကီးဌာနမဟုတ္တဲ့ အဲဒီအခိ်န္က ေဒသဆိုင္ရာအာဏာပိုင္ေတြဆီ ေလွ်ာက္ထားရမယ္ဆိုလို့ နီးစပ္သူတစ္ခ်ဳိ႕ လက္သိပ္ထိုးေလွ်ာက္လိုက္ၾကတာ
ရတဲ့သူရ၊ မရတဲ့သူမရနဲ့ေပါ့၊ ဖြင့္လွစ္ခြင့္ ရတဲ့သူေတြကလည္း လက္မတစ္ေထာင္ေထာင္နဲ့ ပိုယ္ပိုင္ေက်ာင္း ဆိုင္းဘုတ္ေတြ ဘာေတြတင္ျပီး ဖြင့္ပဲြေတြဘာေတြလုပ္လို႔ေပါ့။ အဲဒီအခိ်န္ၾကမွ ပညာေရးဝန္ျကီးဌာနက ဒီကိစၥေတြကိုသူတို႔မသိရပါဘူး . . . သူတို့ခြင့္ျပဳခ်က္လည္းေပးမထားပါဘူးဆိုျပီးေျပာတဲ့အခါၾကမွ ဆိုင္းဘုတ္ေတြျပန္ျဖဳတ္ခ်ၾကရတယ္။

   ကိုယ္ပိုင္ေက်ာင္းဖြင့္လွစ္ခြင့္ျပဳေရးဟာ စကတည္းက ဒီလိုအရႈပ္နဲ႔စခဲ့ၾကတာ။ ဒီကိုယ္ပိုင္ေက်ာင္းဆိုတာကို သဲသဲလႈပ္ခဲ့ၾကတာကလည္း . . . ဒီသက္ဆိုင္ရာ အာဏာပိုင္တြနဲ႔ ေငြေၾကးေခ်ာင္လည္သူတစ္ခ်ဳိ ့က မိမိတို႔သားသမီးမ်ားကို သူမ်ားထက္ ထူးခြ်န္ေစခ်င္ေတာ့ ျပင္ပနာမည္ၾကီးက်ဴရွင္ေတြ၊ ေဘာ္ဒါေတြ၊ သီးသန့္ဝိုင္းေတြမွာ ထားၾကတယ္၊ ဒီေတာ့ က်ဴရွင္ဆရာမ်ားကလည္းသူတို့ကိုယ္သူတို့အမြန္းတင္ခ်င္ေတာ့၊ ေက်ာင္းကဆရာ၊ဆရာမေတြက ဘာမွလည္းမတတ္၊ ေကာင္းေကာင္းလည္းမသင္၊ ေစတနာလည္းမရိွ၊  သူတို႔သင္မွဘဲ ေက်ာင္းသား၊
ေက်ာင္းသူတတ္ေတာ့ မေယာင္ေယာင္ေျပာဆိုခဲ့ျကတယ္။

 ျပီးေတာ့ကိုယ္တာဝန္ယူသင္ေနရတဲ့ကေလးအေျခအေနမေကာင္းတဲ့အခါျကေတာ့၊ ့ကေလးကအမွတ္
နည္းမွာေပါ့၊ တစ္ေနကုန္နားမွမနားရဘဲ၊ ေက်ာင္းျပီးက်ဴရွင္၊ က်ဴရွင္ျပီးေက်ာင္း ေျပးလႊားေနရတာ၊ ဒီဘာမွမဟုတ္တဲ့အစိုးရေက်ာင္းတက္ေနရတာ အခိ်န္ကုန္တယ္၊ပင္ပမ္းတယ္ . .  ကိုင္ပိုင္ေက်ာင္းသာဖြင့္လွစ္ခြင္ရျပီး မိမိတို႔စိတ္ကိုၾကိဴက္သာကိုင္တြယ္ခြင့္ရရင္ အားလံုးထူးခြ်န္တဲ့ ကေလးေတြခ်ည္းျဖစ္လာမွာဆိုျပီး . .  အာဏာရိွသူေတြထံ နားေပါက္ေအာင္ေျပာဆိုခဲ့ၾကတယ္။ တာဝန္ရိွသူေတြကလည္း မိမိတို႔ ကေလးေတြအတြက္ကရိွေသးေတာ့ ဟုတ္ႏိုးႏိုး ယံုၾကည္ခဲ့ၾကတယ္။ တစ္ကယ္တမ္း ေက်ာင္းကဆရာေတြ၊ဆရာမေတြ ခဗ်ာပညာေရးနဲ့မပတ္သက္တဲ့ တာဝန္ေတြ အမ်ိဳးမ်ဳိးၾကားထဲက ၾကိဳးစားပမ္းစား သင္လား မသင္လားဆိုတာကို မိဘမ်ားသိသိႀကီးနဲ႔ မ်က္ကြယ္ျပဳခဲ့ၾကတယ္။

   ျပင္ပမွ က်ဴရွင္ဆရာမ်ားကလည္း ဆရာ၊ဆရာမမ်ားကို တိုက္ခိုက္ခဲ့ၾကတယ္။ အတန္းတြင္းမွာေတာ့
 ေကာင္းေကာင္းမသင္ဘူး၊ အိမ္မွာေတာ့ေကာင္းေကာင္းသင္တယ္စသည္ျဖင့္ေပါ့ . . ။ ဒါကို သိသိျကီးနဲ့ယံုျပီးအစိုးရေက်ာင္းမ်ားမွ ဆရာဆရာမမ်ားကို နိွမ္ခ်ခဲ့ျကတယ္။ ကိုယ့္အတန္းထဲကကေလးကိုယ္က်ဴရွင္ျပန္ျပတယ္ဆိုတာကလည္း မိဘေတြကစျပီးကိုယ္သားသမီးကိုယ္ သူမ်ားထက္ထူးခြ်န္ေစခ်င္လို့၊ ဌင္ေပၚခ်င္လို့ စတင္ဖန္တီးခဲ့ျကတာပါ။

အရိုးသားဆံုးေျပာရရင္ (Demand) ရိွလို့ (Supply) ရိွလာရတာပါ။ ဒါကလည္း အေျခခံပညာဦးစီးဌာနမွာရိွတဲ့ ေက်ာင္းေပါင္းေသာင္းခီ်ရိွတဲ့ထဲမွာမွ ဆယ္ဂဏန္း၊ ဆရာ၊ဆရာမဦးေရ သိန္းခီ်ရိွသည္မွရာဂဏန္းမျပည့္ခဲ့ပါဘူး။ ျဖစ္ပြားမႈအမ်ားစုျကည့္ျကမယ္ဆိုရင္လည္း ျမိဳ ့ေပၚမွာရိွတဲ့
 ေက်ာင္းအမ်ားစုပါ။ အဓိကေတာ့ ရန္ကုန္နဲ့မနၲေလးပါ။ ျမန္မာျပည္အနံွ့အျပားမွာ အိပ္စိုက္စာသင္ေပးေနတဲ့ ဆရာ၊ဆရာမမ်ားစုရဲ့ မ်က္နွာကိုမွမေထာက္၊ သင္ျကားေရးဆရာ၊ဆရာမမျပည့္စံုလို့ တစ္ေယာက္တည္းဘာသာစံုသင္ေနရ ၊ လခနည္းပါးစြာျဖင့္ တိုင္းျပည္ရဲ့အျကီးမားဆံုးေသာတာဝန္ျဖစ္တဲ့ပညာေရးမွာဘဝနစ္ျမဳပ္ထားျကတဲ့ဆရာဆရာမေတြကို  မိဘေတြတင္မကဘူး မီဒီယာေတြကပါ ေရနစ္သူဝါးကူထိုးျကတယ္။

    ဒီေန႔ ဆရာ၊ ဆရာမမ်ားမေကာင္းေျပာေနတဲ့သူေတြလည္း မိမိတို႔ကိုပညာရရိွေအာင္ ဒီဆရာ၊ဆရာမေတြကဘဲ သင္ၾကားေပးခဲ့တယ္ဆိုတာ မေမ့သင့္ဘူး။ ထားပါေတာ့ ကိုယ္ပိုင္ေက်ာင္းအေၾကာင္း ဆက္ရေအာင္၊ ဒီလိုနဲ႔ သက္ဆိုင္ရာအာဏာပိုင္ေတြနဲ့ ပညာေရးဝန္ႀကီးဌာန ဘယ္လိုညိွလိုက္ၾကတယ္ဆိုတာေတာ့မသိဘူး၊ အေျခခံပညာက ညႊန္ခ်ဳပ္၊ တိုင္းပညာေရးမႈးေတြက အာဏာပိုင္ေတြ စာရင္းေပးတဲ့ ေက်ာင္းေတြကိုသြားေရာက္စစ္ေဆးေစျပီး၊ ဆက္လက္တင္ျပေစကာ အာဏာပိုင္ေတြမွ စမ္းသပ္ဖြင့္လွစ္ခြင့္ျပဳသည္ဆိုျပီး ေက်ာင္းအခ်ိဳ႕ကို စတင္ဖြင့္လွစ္ခြင့္ျပဳခဲ့ပါတယ္။ ဒီလိုဖြင့္လွစ္ခြင့္ျပဳေအာင္လည္း အေျခခံပညာမွ တာဝန္ရိွသူေတြကို သိန္း(၅ဝဝ)အထိ ေပးခဲ့ၾကရတယ္
ဆိုတာကို အဲဒီ အခိ်န္တုန္းက ပညာေရးဒုတိယဝန္ႀကီးအျဖစ္တာဝန္ယူခဲ့တဲ့ ဗိုလ္မွဴးခ်ဳပ္ေအာင္မ်ိဳးမင္းက  (Voice) ဂ်ာနယ္မွာ ပစ္တိုင္းေထာင္ဆိုတဲ့ကေလာင္အမည္နဲ႔ ေဖာ္ထုတ္ဝန္ခံ ေရသားခဲ့ပါတယ္။

           ေျပာရရင္ေတာ့ ပညာေရးမွ ထိပ္ပိုင္းတာဝန္ရိွသူေတြနဲ့ က်ဴရွင္ဆရာမ်ား အက်ဴိးတူပူးေပါင္း
ဆာင္ရြက္ခဲ့ၾကျခင္းပါ။ ပညာေရးကတာဝန္ရိွသူမ်ားကလည္း ကိုယ့္တပ္ကိုယ္ စိစိညက္ညက္နင္းေခ်၊ နိွမ္ခ်အျပစ္ေတြဖို့ျပီး ကိုယ္ပိုင္ေက်ာင္းေထာင္မဲ့သူေတြကို ဖူးဖူးမႈတ္ခဲ့ျကတာပါ။ ဒါေပမဲ့ အသိတရားရိွတဲ့ ဆရာျကီး၊ဆရာမျကီးမ်ားရဲ့ အသိတရားေျကာင့္၊ ဒီကိုယ္ပိုင္ေက်ာင္းေတြကို၊ တန္းတင္တန္းခ်၊ စာေမးပဲြစစ္ခြင့္ ေမးခြန္းထုတ္ခြင့္၊ ခြင့္မျပဳခဲ့ပါဘူး။ ျပီးေက်ာင္းသားမွတ္ပံုတင္ကိုလည္း အနီးစပ္ဆံုး အထက္တန္းေက်ာင္း တစ္ေက်ာင္းမွာ မွတ္ပံုတင္ျပီး ဒီေက်ာင္းကပဲ စာေမးပဲြစစ္ေဆး ေအာင္စာရင္း
ထုတ္ေပးတာပါ။ (ဒါကလည္းအေျကာင္းရိွပါတယ္ . .  ဒီမတိုင္ခင္မွာ ကြ်န္ေတာ္တို႕နိုင္ငံမွာ
ဘုန္းေတာ္ႀကီးသင္ ပညာေရးစနစ္ကို ျပန္လည္အေကာင္အထည္ေဖာ္ျပီး ေက်ာင္းသား၊ေက်ာင္းသူမ်ား မွတ္ပံုတင္ျခင္း၊ အတန္းတင္၊ အတန္းခ်၊ ေက်ာင္းေျပာင္း၊ စာေမးပဲြစစ္ေဆး  ေအာင္စာရင္း ထုတ္ျပန္ျခင္း ကိုခြင့္ျပဳခဲ့ပါတယ္။

  ဒီလိုခြင့္ျပဳခဲ့ျခင္းဟာလည္း ဆရာေတာ္ႀကီးမ်ား၏သီလဂုဏ္၊ သမာဓိဂုဏ္ကိုယံုၾကည္တဲ့ အတြက္ေျကာင့္ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေတာင္မွ အလိုရမက္ႀကီးေသာမိဘမ်ားနွင့္ လုပ္ကိုင္စားေသာပဲြစားမ်ားက ဆရာေတာ္ႀကီးမ်ားအား ဆရာဒါယကာျဖစ္မႈ၊ သနားၾကင္နာမႈကိုအခြင့္ေကာင္းယူျပီး၊ အတန္းတင္၊ အတန္းခ်၊ ေက်ာင္းေျပာင္းလက္မွတ္၊ ေအာင္စာရင္း ထင္တိုင္းလုပ္ခဲ့ၾကတာ၊ ေက်ာင္းမတက္ဘဲ တန္းစဥ္အေအာင္ေပးခဲ့ၾကတာ ရန္ကုန္၊ မနၲေလးဟိုးေလးတေက်ာ္ေက်ာ္ ျမင္မေကာင္းၾကားမေကာင္းပါ။ ဒါကလည္း အာဏာပိုင္မ်ားနဲ့ သဲသဲလႈပ္မိဘေတြဘဲလုပ္ခဲ့ၾကတာပါ . . . ျပီးေတာ့မွသာ ဒီေက်ာင္းေတြက တတ္ေအာင္မသင္နိုင္ဘူးဆိုျပီး ေျပာၾကဒီကိစၥေတြကို  ဒီေန႔ကိုယ္ပိုင္ေက်ာင္းေတြ က်ရင္ဘယ္လိုထိမ္းခ်ဳပ္ၾကမလဲ .)  ဒီမွာတင္ ကိုယ္ပိုင္ေက်ာင္းေထာင္ခြင့္ရတဲ့ က်ဴရွင္ဆရာၾကီးမ်ားက
ေလေပါင္ျမင့္လာပါတယ္၊ သူတို႔ကဘဲ ကေလးေတြကိုတတ္ေအာင္သင္နိုင္တယ္. . .။

    သူတို့ကဘဲ ဂုဏ္ထူးမ်ာမ်ားရေအာင္သင္ၾကားေလ့က်င့္ေပးနိုင္တယ္ . . . ကိုယ္ပိုင္ေက်ာင္းေတြ လြတ္လြတ္လပ္လပ္ဖြင့္လွစ္ခြင့္ရမွ တိုင္းျပည္ပညာေရးကတိုးတက္မွာ. . . သူတို႔ဆီမွာတက္ရင္ က်ဴရွင္ထပ္ယူစရာ မလိုဘူး . . .စသည္ျဖင့္ ဂ်ာနယ္စာမ်က္နွာေတြေပၚကေန အင္တာဗ်ဴးလုပ္ေျပာခဲ့တာေတြဖတ္ခဲ့ရျပီးေတာ့ . . .စိတ္မသက္မသာျဖစ္ခဲ့ရပါတယ္။ တစ္ကယ္ေတာ့ ဒီေန႕ကိုယ္ပိုင္ေက်ာင္းဆိုတာေတြက က်ဴရွင္ပါဆိုေနမွ က်ဴရွင္သာထပ္ယူေနရရင္ စာေတာင္ သင္မစား သင့္ေတာ့ဘူး၊ ဒါေတာင္ရန္ကုန္၊ မႏၲေလးျမိဳ ့ေတြမွာ ထပ္ယူေနျကတာ တစ္ပံုတစ္ပင္။     နိုင္ငံေတာ္အစိုးရေက်ာင္းမွာယခုနွစ္ေတြမွာ ေက်ာင္းစရိတ္ကိုအခမဲ့နီးပါးျဖစ္ေအာင္ လုပ္ေဆာင္ေပးေနတာေတာင္ ေျပာေနၾကတဲ့သူေတြကို . ..  ဆရာဆရာမမ်ားက ေက်ာင္းမွာအသံုးျပဳမဲ့ ပစၥည္းေလးေတြ ဝယ္ဖို႔တစ္နွစ္လံုးမွ ေထာင္ဏန္းမွ်ေသာ ေငြကိုေကာက္ခံမႈကို ဇာခဲ်႕ေနေသာသူမ်ား ကိုယ္ပိုင္ေက်ာင္းမ်ားမွ တစ္နွစ္အျပတ္ (၆-၈)သိန္းယူေနတာကိုက်ေတာ့ နႈတ္ပိတ္ေနတာလည္း တစ္မ်ဳိးခ်ည္းပါ။

  ဒီေန႔နိုင္ငံတိုင္းမွာ အဓိကေက်ာရိုးျဖစ္တဲ့ အစိုးရေက်ာင္းေတြကိုဘဲ အဓိကရင္းနီွးျမဳပ္ႏွံ တိုးတက္ေအာင္လုပ္ေပးၾကတာပါ။
     အခုေတာ့ . . .။ ဒီေနာက္ ၂ဝ၁ဝ ေနာက္ပိုင္း နိုင္ငံေတာ္သမၼတႀကီး ဦးသိန္းစိန္ဦးေဆာင္ေသာ အရပ္သားအစိုးရတက္လာျပီးတဲ့ေနာက္၊ ပညာေရးဆိုင္ရာ ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲမႈေတြလုပ္ေဆာင္ဖို႔ လိုအပ္ေၾကာင္းကိုလည္း အတိအလင္းဝန္ခံေျပာဆိုခဲ့သလို ဗလငါးတန္နွင့္ ျပည့္ဝေသာ ေခတ္မီ ဆန္းသစ္ မႈမ်ားကို တီထြင္ဖန္တီးနိုင္ေသာ နိုင္ငံတကာအဆင့္မီ ေက်ာင္းသားေက်ာင္းသူမ်ားကို ေမြးထုတ္ေပး နိုင္ဖို႔ကို လည္း ဝိုင္းဝန္းေဆာင္ရြက္ၾကဖို႔ တိုက္တြန္းေျပာၾကားခဲ့ပါတယ္။

          အဲဒီေနာက္ ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္ ကိုယ္စားလွယ္ေလာင္းတစ္ဦးျဖစ္တဲ့ မႏၲေလးတကၠသိုလ္ ပါေမာကၡခ်ဳပ္ေဟာင္းျဖစ္တဲ့ ေဒါက္တာျမေအးကို ပညာေရးျပည္ေထာင္စု ဝန္ႀကီးအျဖစ္ ခန္႔အပ္ တာဝန္ေပးခဲ့ပါတယ္။
           (ေဒါက္တာျမေအးလက္ထက္ ပညာေရးအေျခအေနမ်ားကို ဆက္လက္ေရးသားပါမည္)။

    ဒီေနာက္လႊတ္ေတာ္မ်ားကို စတင္က်င္းပရာ ပထမအၾကိမ္ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္ ပထမအစည္းအေဝး မွာဘဲ ကိုယ္ပိုင္ေက်ာင္းဥပေဒၾကမ္းကို စတင္အဆိုျပဳတင္သြင္းေထာက္ခံခဲ့ျပီး၊ ပထမအႀကိမ္ ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္ ဒုတိယၾကိမ္အစည္းအေဝးမွာ ကိုယ္ပိုင္ေက်ာင္းဥပေဒကို လႊတ္ေတာ္ အသီးသီးက ျမန္ျမန္ဆန္ႀကီး အတည္ျပဳ ျပဌာန္းလိုက္တာပါဘဲ (ဒီလႊတ္ေတာ္နွစ္ၾကိမ္ဟာ (၆)လအတြင္း
 ျဖစ္ပါတယ္။

      ဒီဥပေဒၾကမ္းကို စတင္ တင္သြင္းသည့္အခိ်န္မွ ျပဌာန္းသည့္အခိ်န္ထိ္ပညာေရးႏွင့္ပတ္သက္ေသာ မိဘ၊ ေက်ာင္းသား၊ေက်ာင္းသူ၊ ဆရာ၊ဆရာမ နွင့္ ျပင္ပမွ ပညာရွင္မ်ားနွင့္ တိုင္ပင္ေဆြးေႏြးနီွးေနွာျခင္း၊ ခ်ျပေဆြးေႏြးျခင္းမရိွသလို၊ နိုင္ငံတကာက်င့္သံုးျပဌာန္းထားေသာ ကိုယ္ပိုင္ေက်ာင္းဥပေဒမ်ား၏ အားနည္းခ်က္၊ အားသာခ်က္၊ မွီျငမ္းခဲ့ရင္လည္း ကိုယ့္ေျမကိုယ့္ေရ၊ ့ကိုယ့္အသိုင္းအဝိုင္းနွင့္ကိုက္ညီမႈရိွမရီွ၊ ပညာေရးသုေတသနအဖဲြ႔၏ ဆာင္ရြက္ခ်က္မ်ားရိွ၊မရိွ၊ စမ္းသပ္ဖြင့္လွစ္ခြင့္ ေပးထားေသာ ကိုယ္ပိုင္ေက်ာင္းမ်ားမွ ေတြ ့ရိွခ်က္၊ အားသာခ်က္၊ အားနည္းခ်က္မ်ားကိုမွီျငမ္းမႈ ရိွမရိွဆိုတာ ဥပေဒေရးဆဲြသူေတြေရာ၊ လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္ေတြေရာ အသိဆံုးပါ။

      ဒီေတာ့ ဒီဥပေဒဘာေျကာင့္ျမန္ျမန္ဆန္ဆန္ျကီးျပဌာန္းလိုက္တာလည္း . . . တိုင္းျပည္တစ္ျပည္ရဲ့ အဓိကေက်ာရိုးျဖစ္တဲ့ ပညာေရးကို၊ ဘာမွ်တိုင္းသူျပည္သား (Stakeholders) မ်ားကိုေဆြးေႏြးညိွနိႈင္းျခင္း မျပဳတာလည္း ဒီေန႔ မီဒီယာဥပေဒျဖစ္လာဖို႔အတြက္ေတာင္ မီဒီယာသမားေတြနဲ႔ အႀကိမ္ႀကိမ္ခ်ျပ ေဆြးေႏြး
တာေတာင္ ဥပေဒၾကမ္း မထြက္နိုင္ေသးဘူး၊ ပညာေရး ဝန္ႀကီးဌာန ျပည္ေထာင္စုဝန္ႀကီးျဖစ္တဲ့ နိုင္ငံျခားျပန္၊ ပညာတတ္၊ ပါေမာကၡခ်ဴပ္ေဟာင္း တစ္ေယာက္ျဖစ္ေသာ ေဒါက္တာျမေအးကေရာ ဘာေၾကာင့္ လြယ္လြယ္ကူကူလက္ခံခဲ့ၾကတာတုန္း၊ လႊတ္ေတာ္မွာ ဒီအဆိုျဖစ္လာေအာင္ ဘယ္လိုလူမ်ိဳးေတြက လံႈ႕ေဆာ္ခဲ့ၾကတာတုန္း၊ ပညာေရးဝန္ျကီးေဒါက္တာျမေအးနဲ့ က်ဴရွင္ေဘာ္ဒါေတြ ပတ္သက္မႈဘယ္လိုရိွခဲ့တုန္း၊ မနၲေလးၿမိဳ႕ပညာေရးအသိုင္းအဝိုင္း ပတ္ဝန္းက်င္ကလူေတြအသိဆံုးပါ။ ဒီလိုနဲ႔ ဘာေတြဆက္ျဖစ္လာသလဲဆိုေတာ့ ဥပေဒအတည္ျပဳျပီးတာ(၆)လေက်ာ္ေပမဲ့ အခုအခိ်န္အထိ နည္းဥပေဒ မထြက္နိုင္ေသးဘူး ၊ထြက္လာခဲ့ရင္လည္း ဒါေတြကိုဘယ္လိုထိမ္းသိမ္းၾကမွာတုန္း . . .

၁။    ကိုယ္ပိုင္ေက်ာင္းေထာင္မည့္သူမ်ားသည္ ေလွ်ာက္ထားရတြင္ ခြင့္ျပဳျခင္း၊ ခြင့္မျပဳျခင္းသည္ သတ္မွတ္ထားေသာ အခ်က္လက္မ်ားႏွင့္ ကိုက္ညီသည္ျဖစ္ေစ၊ မကိုက္ညီသည္ျဖစ္ေစ  ျပည္ေထာင္စု ဝန္ႀကီး၏ သေဘာထားသည္ အတည္ျဖစ္သည္ဆိုေသာအခ်က္သည္ ဝန္ျကီးအား လာဘ္စားခြင့္
 ေပးထားျခင္း သာျဖစ္သည္ (အျခားနိုင္ငံမ်ားတြင္မူ အလႊာစံုမွပညာရွင္မ်ားနွင့္ ကြင္းဆင္းစစ္ေဆးခ်က္
 ေပၚတြင္ မူတည္ျပီးခြင့္ျပဳသည္)

၂။    ေက်ာင္းနွင့္ ေက်ာင္းပတ္ဝန္းက်င္ေကာင္းမြန္မႈစစ္ေဆးရာတြင္ လိုအပ္ေသာေက်ာင္းက်ယ္ဝန္းမႈ၊ သင့္တင့္ေသာစာသင္ခန္းမ်ားနင့္တစ္ခန္းစီတြင္ေက်ာင္းသားဝင္ဆန့္မႈအေရအတြက္(အကယ္၍
ကိုယ္ပိုင္ေက်ာင္းမ်ားအားသတ္မွတ္အရည္အေသြးနွင့္မျပည့္စံုဘဲခြင့္ျပုခဲ့သည္ရိွေသာ္ ေနာင္တစ္ခိ်န္
လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္တစ္ဦးမွ မိမိတို့ရပ္ရြာတြင္မူလတန္းေက်ာင္းမွ အလယ္တန္း၊အ လယ္တန္းေက်ာင္းမွ အထက္တန္းတိုးျမင့္ေပးရန္ ေတာင္းဆိုလာလွ်င္ ျကံုေတြ့ရမည့္အခက္အခဲ)

၃။         ကိုယ္ပိုင္ေက်ာင္းမ်ားအား တန္းတင္၊ တန္းခ်၊ ေက်ာင္းေျပာင္း ခြင့္ျပဴလွ်င္  ျဖစ္လာမည့္      ေနာက္ဆက္တဲြျပသနာ

၄။             ကိုယ္ပိုင္းေက်ာင္းထူေထာင္သူမ်ား၏ေက်ာင္းသားေက်ာင္းသူနွင့္ မိဘမ်ာအေပၚ တာဝန္ခံမႈ(  အကယ္၍ ကိုယ္ပိုင္ေက်ာင္းေထာင္သူမ်ားသည္ စီးပြားေရးအလို႔ငွာ ေဆာင္ရြက္ျခင္းျဖစ္သျဖင့္ အျမတ္စြန္းမရရိွခိ်န္တြင္ ရုတ္တရက္ ပိတ္သိမ္းခိ်န္တြင္ ေက်ာင္းတြင္ရိွေက်ာင္းသား၊   ေက်ာင္းသူမ်ား၏ေရွ႕ေရးအာမခံ)

၅။    ေက်ာင္းတြင္းရိွအလုပ္ရွင္အလုပ္သမားျပသနာ

၆။    ကိုယ္ပိုင္ေက်ာင္းမ်ား၏အရည္အေသြးစစ္ေဆးျခင္း(Government  or Separate Body)

၇။    ကိုယ္ပိုင္ေက်ာင္းမ်ားတြင္ရိွေသာ ေက်ာင္းသားေက်ာင္းသူမ်ား၏အခြင့္အေရး ( အခ်ိဳ႕ေသာ ကိုယ္ပိုင္ေက်ာင္းမ်ားသည္ မိမိတို႕ေအာင္ခ်က္နွင့္ ဂုဏ္ထူးျမင့္မားေရးအတြက္ စာ မလိုက္နိုင္ေသာ ေက်ာင္းသားေက်ာင္းသူမ်ားအားနည္းမိ်ဳးစံုျဖင့္ ေက်ာင္းမွထုတ္ပစ္ျခင္း)

၈။    ကိုယ္ပိုင္ေက်ာင္းအုပ္ခု်ပ္ေရးဘုတ္အဖဲြ ့ရိွ/မရိွ

၁ဝ။    ေက်ာင္းက်န္းမာေရးအတြက္အစီအမံ

၁၁။    နိုင္ငံေတာ္ဖံြျဖိုးတိုးတက္ေရးတြင္ပူးေပါင္းပါဝင္မႈရိွ/မရိွ

၁၂။    ဝင္ေငြခြန္စည္းၾကပ္မႈ/အျမတ္ခြန္စည္းၾကပ္မႈ

၁၃။    ျမို့ေတာ္စည္ပင္သာယာေရးဥပေဒကိုလိုက္နာမႈနွင့္ တာဝန္ယူမႈ စတာေတြအျပင္ မျမင္ရေသးေသာ၊ မျမင္နိုင္ေသာ ျပသနာေပါင္းေျမာက္မ်ားစြာပါ။

ဒီေတာ့နိုင္ငံေတာ္မွာျမန္ျမန္ဆန္ဆန္ျပဌာန္းလိုက္ေသာ ကိုယ္ပိုင္ေက်ာင္းဥပေဒမွ နည္းဥပေဒမ်ားျဖင့္ နိုင္ငံသူနိုင္ငံသားမ်ားကို လံုျခံဳမႈအျပည့္အဝေပးနိုင္ရန္အတြက္ အလႊာအသီးသီးမွ ပညာရွင္မ်ားျဖင့္  ေဆြးေႏြးညိွနိႈင္းေရးဆဲြပါရန္။
           ျပီးေတာ့ နိုင္ငံေတာ္မွ အစိုးရခန္႔ေက်ာင္းမ်ားနွင့္ ဆရာ၊ဆရာမမ်ား၏ ဖြံ႕ၿဖိဳးတိုးတက္မႈကို အေလးထားေဆာင္ရြက္ေပးပါရန္ (အဘယ္ေျကာင့္ဆိုေသာ္ –(ကိုယ္ပိုင္ေက်ာင္း  ေနနိုင္ေသာ
 ေက်ာင္းသား ေက်ာင္းသူအေရအတြက္မွာ ျမန္မာနိုင္ငံရိွ ေက်ာင္းသား၊ ေက်ာင္းသူ အေရအတြက္၏ (၁%)ပင္မရိွေသးသည့္အတြက္ေၾကာင့္ျဖစ္သည္။)

     အစိုးရေက်ာင္းဆရာ၊ဆရာမမ်ားအား သင္ျကားေရးကို စူးစိုက္ေဆာင္ရြက္နိုင္ရန္အတြက္ သင္ျကားေရးနွင့္မပတ္သက္ေသာ အျခားတာဝန္မ်ားေပးအပ္ျခင္းမွ ေရွာင္ရွားရန္။ ဆရာ၊ ဆရာမမ်ားနွင့္
 ေက်ာင္းသား၊ ေက်ာင္းသူ၊ မိဘမ်ားအျပန္အလွန္ေဆြးေႏြးမႈမ်ား စဥ္ဆက္မျပတ္ ေဆာင္ရြက္ရင္း
ယံုၾကည္မႈ ပိုမိုတိုးတက္ေအာင္ ေဆာင္ရြက္ရန္။
          ပညာေရးအာဏာပိုင္မ်ား(ဝန္ႀကီး၊ ညႊန္ခ်ဳပ္၊ တိုင္း၊ ခရိုင္၊ ျမိဳ႕နယ္ပညာေရးမႈးမ်ား) မွလည္း ဆရာ၊ ဆရာမမ်ား၏ ဥပေဒေဘာင္အတြင္းမွ အခြင့္အေရးမ်ားကို မွန္မွန္ကန္ကန္ေပးအပ္မႈ၊ ရာထူးတိုးျခင္း၊ အေျပာင္းအေရြ႕၊ သင္တန္း၊ ပညာသင္ဆု စသည္တို႔တြင္ ဘက္လိုက္မႈ၊ လာဘ္စားမႈကင္းရွင္းေရး။ ဆရာ၊ဆရာမမ်ားအေနနွင့္ ဆရာဆိုေသာဂုဏ္နွင့္အညီ  ျပဳမူေျပာဆိုေနထိုင္မႈ၊ မိမိ၏လုပ္ငန္း အေပၚေလးစားမႈ၊ ေက်ာင္းသားေက်ာင္းသူမ်ားအေပၚ သားသမီးနွင့္မျခား ေစာင့္ေရွာက္မႈ၊  နိုင္ငံေတာ္ ဖြံ႕ျဖိဳးတိုးတက္ေရးတြင္ အဓိကေနရာမွပါဝင္ေနသည္ဟူေသာ အသိအား ခံယူမႈမ်ားကို မျဖစ္မေန  ေဆာင္ရြက္ရေပမည္။

   မိဘမ်ားအေနျဖင့္လည္းမိမိတို႔၏ သားသမီးမ်ားအက်ိဳးအတြက္ ပညာေရးလုပ္ငန္းမ်ားႏွင့္ ပညာေရးဝန္ထမ္းမ်ားအေပၚ ညစ္ညမ္းေစမည့္ အျပဳအမူမ်ိဳးေရွာင္ၾကဥ္ေရး၊ နိုင္ငံေတာ္၏အနာဂါတ္၊ မိမိတို႔၏ သားသမီးမ်ားအနာဂါတ္အတြက္ ဆရာဆရာမမ်ားနွင့္ ပူးေပါင္းေဆာင္ရြက္ေရး တို႔ကို ေဆာင္ရြက္ရန္လိုပါတယ္။
         ေနာက္ဆံုးအေနနဲ႔ေျပာရရင္ လမ္းဆံုလမ္းခြမ်ားတြင္ေရာက္ရိွေနေသာ မိဘမ်ားသိေစရန္မွာ –

၁။    မိမိတို႔သားသမီးမ်ားအား ဂုဏ္ထူးမ်ားျဖင္ ေအာင္ျမင္ရန္လိုအပ္သလို ဗလငါးတန္ဖြံ႔ၿဖိဳးရန္လည္း လိုအပ္ေျကာင္းသတိျပဳပါ။

၂။    ယေန့အခိ်န္ထိအစိုးရေက်ာင္းမ်ားတြင္ရိွေသာ အေျခခံအေဆာက္အဦးနွင့္ ဆရာဆရာမ အရည္အေသြးျပည့္စံုေသာ ေနရာမရိွေသးပါ။

၃။    ဆရာ၊ဆရာမမ်ားမိဘမ်ားယံုျကည္မႈျပန္လည္တည္ေဆာက္နိုင္လွ်င္ တစ္ခိ်န္တြင္  . . . .

၄။    ယခုစာေရးသူမွာ  တကၠသိုလ္ဆရာတစ္ဦးျဖစ္သကဲ့သို႕ ျပင္ပတြင္လည္း က်ဴရွင္ျပစားေနသူ တစ္ဦးပါ၊ ျပီးေတာ့  ျမန္မာျပည္အနံွ တာဝန္ထမ္းေဆာင္ဖူးသူပါ။

၅။ မိမိသားသမီးမ်ားကိုလည္း ကိုယ္ပိုင္ေက်ာင္းမ်ားထက္ သာလြန္ေသာေက်ာင္းမ်ားတြင္ ထားနိုင္ေသာ္လည္း ယေန႕အခိ်န္ထိ  လံုျခံဳစိတ္ခ်ရေသာ အစိုးရအထက္တန္းေက်ာင္းတြင္သာ ထားပါသည္။

၆။    စနစ္က်ေသာကိုယ္ပိုင္ေက်ာင္း မ်ားေပၚထြက္လာလွ်င္ တိုင္းျပည္ဖြံ႕ၿဖိဳးတိုးတက္ေရးတြင္ လ်င္ျမန္စြာေျပာင္းလဲမည္ဟု ယံုၾကည္သူလည္းျဖစ္ပါသည္။
၇။   မီဒီယာမ်ားအေနျဖင့္လည္း ကိုယ္ပိုင္ေက်ာင္းမ်ားေကာင္းေၾကာင္း ေရသားသကဲ့သို့ နိုင္ငံတာဝန္ကို ပင္ပမ္း ဆင္းရဲစြာျဖင့္ ထမ္းေဆာင္ေနေသာ ဆရာဆရာမမ်ားအားမနိွမ္ခ်မိေစရန္နွင့္ အစိုးရေက်ာင္းမ်ား ဖြံ႕ၿဖိဳးတိုးတက္ေရးကိုလည္း ဝိုင္းဝန္းေရးသားအၾကံျပဳရန္ ေမတၲာရပ္ခံပါသည္။

၈။    ကြ်န္ေတာ္ေဆာင္းပါးနွင့္ ပတ္သက္ျပီး သေဘာတူသူေရာ၊ မတူသူေရာ ေဝဖန္နိုင္ပါသည္။
ဘာဘဲေျပာေျပာ ကိုယ္ပိုင္ေက်ာင္းမ်ားျမန္ျမန္ခြင့္ျပဳရမည္မွာအမွန္ျဖစ္သလို ျမန္ျမန္ဆန္ဆန္ ဥပေဒျပဳလိုက္ေသာ ကိုယ္ပိုင္ေက်ာင္းဥပေဒေၾကာင့္ နိုင္ငံေတာ္ပညာေရးတိုးတက္မႈရိွ/မရိွေတာမေသခ်ာ၊ (ဘာေျကာင့္မေသခ်ာျခင္းကို ဆက္ေရးပါမည္) ေသခ်ာတာကေတာ့ ေက်ာင္းသားေရာ၊မိဘေရာဒီအခိ်န္မွာ ဝိေရာဓိေတာ့မ်ားကုန္ျပီျဖစ္သည္။


ကိုႀကီးေသာင္း(အရာေတာ္)
Myanmar News Now 

5/06/2012 11:21:00 PM   ဆိုဒ္မွ ကူးယူေဖာ္ျပပါသည္။

No comments:

Post a Comment